Štátne divadlo Košice

24. 06. / 16:00 – 17:30 / Štúdio

V poslednom období vzniká stále viac inscenácií, ktoré v sebe spájajú viacero druhov umení a ktoré posúvajú tradične vnímané hranice. Podobným prípadom je v rámci aktuálnej sezóny v poradí tretia inscenácia Denníka Anny Frankovej, ktorú v Štátnom divadle Košice uvádzajú ako tanečné divadlo. Choreografia Ondreja Šotha umožňuje vyniknúť sugestívnemu a autentickému výkonu Táne Pauhofovej.

Anna Franková / Ondrej Šoth, Zuzana Mistríková: Denník Anny Frankovej

dramaturgia: Zuzana Mistríková
scéna: Jaroslav a Miroslav Daubrava
kostýmy: Ľudmila Várossová
hudobná dramaturgia, choreografia, réžia: Ondrej Šoth

hrajú:
Táňa Pauhofová
Jozef Marčinský
Daria Ivanenko
Eva Sklyarová
Elena Chetvernya
Šimon Stariňák
Lyudmyla Kolimečkov
Maksym Sklyar
Vasyl Sevastyanov
Františka Vargová
Peter Rolík
Marcel Medvecz
a ďalší

Premiéra: 21. 3. 2017

Ondrej Šoth vyštudoval choreografiu a réžiu tanca na VŠMU v Bratislave. Pôsobil ako pedagóg na umeleckých školách a univerzitách doma i vo svete. Ako choreograf pracoval s mnohými domácimi a zahraničnými divadelnými a baletnými súbormi, spolupracoval s významnými filmovými a divadelnými režisérmi. Je držiteľom viacerých divadelných ocenení. V súčasnosti vedie baletný súbor Štátneho divadla Košice ako baletný majster a choreograf.

Výnimočnosť tohto spracovania spočíva v synkretizácii hereckých a tanečných výrazových prostriedkov do expresívneho divadelného tvaru. Táňa Pauhofová ako predstaviteľka ústrednej postavy do svojho excelentného herectva prirodzene a s ľahkosťou včlenila tanečný pohyb a baletný súbor na druhej strane markantne obohatil svoj prejav o nuansy hereckého výrazu.

Monika Čertezni: Zlo znamenie nedáva. In: kód, 5/2017

Košické spracovanie ponúka netradičnú kombináciu tanečných a činoherných obrazov v modernom vizuálnom šate. Dominantná dvojposchodová konštrukcia, subtílne duetá aj pôsobivé masové scény s drsnými vojakmi prezrádzajú, že Šoth kladie dôraz na spektakulárnosť. Divácky úspech poistil aj obsadením hlavnej hrdinky, ako Anna v Košiciach hosťuje divadelná herečka Táňa Pauhofová.

Milo Juráni: Tri Anny Frankové. In: .týždeň, 24. 4. 2017

Choreograf neuvádza Denník Anny Frankovej ako kuriózny príbeh jednej rodiny (hoci tragédiu doby na ňom dokumentuje), ale ako memento proti fašizmu, rasizmu, šovinizmu, inakosti. Pritvrdil v naturalizme prejavu, ale je to prejav herecký, situačný, nespôsobí nám estetický šok ako z lacného hororu. Lebo tento „horor“ sa naozaj stal.

Barbara Brathová: Duch Anny Frank v Košiciach. In: operaslovakia.sk, 23. 3. 2017

Inscenácia predstavuje prienik medzi činohrou a pohybovým divadlom, dôležité je slovo i pohyb, vnímame tancujúcu herečku a hrajúcich tanečníkov. Komunikačným prostriedkom je fúzia slova, gesta, civilného, rytmického i tanečného pohybu.

Kristián Kohút: Denník Anny Frankové ako experimentálne tanečné divadlo Ondreja Šotha v Košiciach. In: operaplus.cz, 25. 3. 2017


- po predstavení diskusia tvorcov s divákmi

Pre divákov od 10 rokov.

Ďalšie lístky je možné objednať si priamo v pokladni SKD Martin.

telefonicky: 043/4222212
kontakt: Eva Ochodnická
e-mailom: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.


Slovenské komorné divadlo Martin, Divadelná 1, 03601 Martin, Slovenská republika