Vtipný a poučný príbeh o zasvätení mladého Lišiačika do tajomstiev života v lese. Rozprávka o živote, smrti, priateľstve a láske, plná nežného humoru, ale aj o tom, že všetko má svoj čas.
Diskusia o vybraných inscenáciách predchádzajúceho dňa.
Sezóna v divadlách sa skončila. Aká bola? Aj túto otázku si kládli účastníci Kritickej platformy o divadelnej sezóne 2016/2017 počas 13. ročníka festivalu Dotyky a spojenia v Martine. Festival diskusiu pripravil v spolupráci so Slovenským centrom AICT (Medzinárodná asociácia divadelných kritikov) a Asociáciou súčasného divadla, ktorá organizuje anketu DOSKY (Divadelné ocenenie sezóny). Spoločne sa pokúsili pomenovať vrcholy i pády práve sa končiacej divadelnej sezóny na Slovensku.
Známy veršovaný príbeh pre deti tento raz v trochu netradičnom šate. Je to príbeh lásky a boja o prežitie dvoch malých, hravých a milujúcich sa bytostí. Príbeh plný zvratov, prekážok a omylov tak, ako to už v živote každého z nás býva. Aj v živote vrabčiakov...
Napriek tomu, že Nové divadlo je na slovenskej scéne doslova nováčikom, za prvú sezónu stihlo uviesť už päť inscenácií. Ide totiž o skúsený tvorivý tím s vyhranenou poetikou, ktorú charakterizuje okrem iného číra divadelnosť a hravosť. To všetko nachádzame aj v inscenácii Anna Franková, v ktorej režisér Šimon Spišák hlavnú hrdinku príliš neheroizuje, ale vykresľuje ju ako bežnú adolescentku – hoci v nie bežnej situácii.
Z troch inscenácií ikonickej knihy v programe festivalu sa adaptácia Júlie Rázusovej najviac sústredí na mikrokozmos postáv, ktoré sú nútené spolu vychádzať v hraničnej a vypätej situácii. Hovorí pritom o zodpovednosti každého jednotlivca za stav sveta. Popri výraznom výkone Dominiky Výrostek Misárovej v role Anny je silnou stránkou inscenácie aj Rázusovej typický režijný jazyk, vďaka čomu považujeme túto inscenáciu v súčasnosti za najzaujímavejšiu v repertoári DJGT.
Balady
Dostojevského prozaické diela, napriek ich motivickej spletitosti a obsahovej šírke, neustále priťahujú divadelníkov, ktorí sa ich s väčším či menším úspechom pokúšajú dramatizovať a inscenovať. To je aj prípad románu Diablom posadnutí (Besy), ktorý tvorcovia Divadla Alexandra Duchnoviča inscenujú v komornom priestore v zrkadlovom sedení, aby prostredníctvom stále živých a dramaticky bohatých postáv zasiahli diváka z ešte väčšej blízkosti.